dinsdag 13 maart 2018

You get better with age!

Goeiemorgen!

Vandaag wil ik jullie graag een kaartje laten zien, dat ik op aanvraag heb gemaakt. Het is er eentje voor een vrouw die 40 werd en houdt van eenvoudig, zwart-wit en een beetje goud/bling. Ik hoop dat ik dat allemaal in dit kaartje heb laten zien ;-)


Ik ben begonnen met een zwarte basiskaart, waar ik zwart cardstock op heb gemat. Daarover kwam nog een velletje dsp van SU (oude lijn). Uit de witte laag cardstock die bovenop ligt, heb ik "40" gesneden, met stansjes van mft, en van de middelste "40" heb ik een shaker-gedeelte gemaakt d.m.v. rose gouden cardstock, plastic en enkele sequins. De you-stans is 4 keer gestanst uit zwart cardstock en op elkaar geplakt. De tekst is ook van MFT en is met wit embossingpoeder op een strookje van hetzelfde cardstock "gesmolten". Heel moeilijk om dat er recht en niet dubbel op te krijgen omdat het zo glad is... als er iemand tips heeft?


Daarna heb ik het eventjes verpest ;-) Bij het aanbrengen van de zwarte Nuvo drops had ik  problemen... Er zat wat lucht in het (veelgebruikte) flesje. Dus bij die dikke druppel rechtsboven, onder de cirkel, kwam er een spetter ipv een druppel naar buiten. Zo vervelend! Want je hele kaart is dan af en dit is net wat je dan niet kan gebruiken! Daarom heb ik er dan ook die roze gouden cirkel over geplakt om het te camoufeleren. En om de kaart in evenwicht te brengen heb ik links ook zo'n halve cirkel geplakt :-) Achteraf gezien zijn die cirkels helemaal niet slecht erbij, zo komt dat goud nog eens een keertje terug...


Ik hoop dat jullie dit ook een leuk kaartje vinden, ondanks de camouflage ;-)
Gisteren had ik een dagje vrij, dus vandaag ga ik terug aan de slag. Heerlijk, zo'n korte week!

Groetjes,

Evy



3 opmerkingen: