zaterdag 14 oktober 2017

Els Brigé: Nieuwe release oktober!



Goedemorgen en welkom bij de nieuwe release van Els Brigé!

Vandaag verschijnen er weer enkele nieuwe stempelsets (en snijmallen) in de webshop van Els, en ik heb, net als de andere leden van het DT, de eer om jullie met enkele sets te laten kennismaken. 

De set waar ik meteen verliefd op was, is deze set met een prachtige dennenappel in de hoofdrol. Wat er zo speciaal aan is, is dat het een stempel is om in drie stappen te stempelen. Zo krijg je een heel realistische figuur. Bij deze dennenappel zitten ook nog een paar hele mooie tekststempels. Daarvan heb ik er twee op deze kaart gebruikt. Net als bij de dennenappel, is er voor de grote tekst ook een die-cut te krijgen. Erg handig! De witte tekst heb ik geembost en daarna nor met een laagje Wink of Stella bewerkt, zodat het een beetje beter bij de strook zilveren glitterpapier. Voor de rest heb ik enkel nog wat cardstock, een stukje design papier en enkele Nuvo drops gebruikt. 


Ik heb met de prachtige stempels van Els nog een andere kaart gemaakt en ben daarvoor bij dezelfde kleuren gebleven. Dat staat mooi in een blogpost, hé? ;-)
Deze kaart is wel een heel ander type kaart, veel losser. Een stijl die ik ook wel eens fijn vind om te maken.


Ik ben als eerste begonnen met de achtergrond te bewerken met inkt en water. De vlekken heb ik gemaakt door een inktpad af te drukken op een grote clear block en die nat te sproeien. Daarna heb ik de block op het papier gelegd en daarna nog een paar keer heen en weer geschoven om alle inkt te gebruiken. De dennenappels komen uit dezelfde set als ik hierboven gebruikt heb en zijn weer uitgestanst met de bijpassende snijmal. Dat heb ik een vijftal keer gedaan, waarna ik de figuurtjes heb opgeplakt, sommigen ietsje verhoogd. Het witte touwtje is er een aantal keren losjes omheen gewikkeld en vastgebonden. Daarbovenop kwamen nog een groene en zilveren fishtail, gemaakt uit cardstock. De mooie tekst is gestempeld met een andere set met leuke rendiertjes. Ook hier weer bijpassende die-cuts! En om het geheel af te maken heb ik me flink laten gaan met witte Nuvo drops. 


Ik hoop dat ik jullie een beetje een idee heb kunnen geven van enkele nieuwe sets? Er is voor iedereen die graag kaartjes maakt voor de aankomende feestdagen wel iets leuks te vinden. Neem zeker eens een kijkje in de shop ;-)

Maak er een ontzettend fijne dag van en geniet van het prachtige weer!

Evy

10 opmerkingen:

  1. Super leuke kaartjes. De eerste is prachtig, maat die andere is nog leuker met anle dennenappeles naast elkaar te kleven. Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie kaarten! Mooie release ook.

    Groet,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt Evy, erg gave kaarten! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geworden Evy , mooi dat warme groen met het bruin van de dennenappels. Fijn weekend groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je mooie kaarten gemaakt, ik hou erg van de natuurlijke kleuren die je hebt gebruikt, de dennenappelset is echt leuk!
    Groetjes, Hilde Dorgelo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw, ik was al helemaal fan van de rendiertjes.... maar nu ik jouw prachtige kaartje met de dennenappel zie.... ook mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nu zie ik 'eindelijk' de hele kaart. Ze zijn prachtig. Ze stralen een warme sfeer uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Evy wat prachtig; en perfect gestempeld. WOW!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die dennenappel is inderdaad prachtig! Geweldige kaartjes heb je er mee gemaakt. Ik hoop de nieuwe sets op de Paper-Passion tegen te komen donderdag, die gaan dan in mijn mandje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor. Echt Evy stijl. Prachtig net echt ook die dennenappel.

    BeantwoordenVerwijderen